تئاتر می سی سی پی نشسته می‌میرد به کارگردانی همایون غنی زاده که در ماه مهر سال ۹۵ در تالار وحدت به روی صحنه رفت و رکورد فروش تاریخ تئاتر ایران را شکست، مهر و آبان ۹۷ برای دومین بار در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود.

نمایش می سی سی پی نشسته میمیرد در شانزدهمین جشن انجمن منتقدان و نویسندگان تئاتر ایران جایزه عبدالحسین نوشین را دریافت کرد و همایون غنی زاده به عنوان کارگردان رتبه اول از نگاه منتقدان برگزیده شد.

این نمایش علاوه بر این که فروش دو میلیاردی را تجربه کرد و رکورد فروش تئاتر در تاریخ ایران را شکست، با استقبال منتقدین نیز مواجه شد. رسانه‌ها نیز از این نمایش به عنوان مهم‌ترین اتفاق تئاتر که نشان از جدی‌تر شدن و بالارفتن جایگاه تئاتر در نگاه و زندگی خانواده‌های ایرانی دارد نام بردند. البته لازم به ذکر است تئاتر اولیور توئیست در سال ۹۶ این رکورد را جابجا کرد.

همایون غنی‌زاده پیش از این نمایش‌هایی چون آنتیگونه، ددالوس و ایکاروس، در انتظار گودو، ملکه زیبایی لینین و آگاممنون را روی صحنه برده بود. او همچنین نمایش کالیگولا را در تالار وحدت روی صحنه برد و این تئاتر به فروش بالای یک میلیارد تومان رسید. (منبع: باشگاه خبرنگاران جوان)

داستان تئاتر می سی سی پی نشسته می‌میرد

نمایشنامه تئاتر می سی سی پی نشسته می‌میرد برداشتی از نمایشنامه «ازدواج آقای می‌سی‌سی‌پی» نوشته فردریش دورنمات، نمایشنامه‌نویس سوئیسی است. آقای می‌سی‌سی‌پی دادستانی است با تعصب زیاد نسبت به قوانین کتاب تورات که همسر خود را به قتل رسانده است.

او به ملاقات زنی به نام آناستازیا می‌رود که او نیز به مسموم‌کردن و قتل شوهر خود اعتراف می‌کند. آقای می‌سی‌سی‌پی از آناستازیا تقاضای ازدواج می‌کند و آناستازیا قبول می‌کند. ازآن‌پس آقای می‌سی‌سی‌پی عدالت مطلق و مجازات اعدام را در جامعه توسعه می‌دهد و آناستازیا را مسئول نظارت بر اجرای این اعدام‌ها می‌کند.
این شیوه عملکرد باعث درخواست استعفای او از سوی وزیر دادگستری می‌شود و ادامه داستان طوری پیش می‌رود که درگیری بین شخصیت‌های مختلف نمایش رخ می‌دهد و یکی پس از دیگری نابود می‌شوند. (منبع: برترین‌ها)

 عوامل تئاتر می سی سی پی نشسته می‌میرد

نویسنده و کارگردان: همایون غنی زاده
دستیار کارگردان و برنامه ریز: نازنین گودرزی
تهیه کننده: محمد قدس

بازیگران ( به ترتیب حروف الفبا )
ویشکا آسایش ، بهرام افشاری ، سجاد افشاریان، سیامک صفری
داریوش موفق، همایون غنی زاده
امیر احمدزاده، ایمان فتاحی، سامان قاسمی، هومان محمد حسینی
طراح گرافیک: سهیل دانش اشراقی   طراحان صحنه و دکور: امیر حسین قدسی، همایون غنی زاده
طراح صدا: بامداد افشار  طراح نور: مرتضی نجفی، مرتضی حکاکیان
طراحان لباس: الهام معین، همایون غنی زاده   طراح گریم: ماریا حاجیها