تئاتر مثل شلوار جین آبی از پنجم مهر ماه ۹۷ در عمارت نوفل لوشاتو مجدداً روی صحنه می‌رود.مثل شلوار جین آبی را احسان گودرزی نوشته و کارگردانی کرده است. این نمایش برای نخستین بار در سال ۱۳۹۳ به روی صحنه رفت. رامبد جوان تهیه‌کنندگی این نمایش را بر عهده دارد. احسان گودرزی به تازگی تئاتر آهواره را در تماشاخانه پالیز به روی صحنه برده بود. اثر دیگر این کارگردان تئاتر اسلحه ناموس منه است که در سال ۹۵ به روی صحنه رفت.

تنها بازیگر تئاتر مثل شلوار جین آبی خود احسان گودرزی است. این نمایش تاکنون ۱۳۰ بار در تهران و شیراز اجرا شده است. این نمایش یک مونولوگ است و در چهارمین دوره فستیوال مونولیو در سال ۱۳۹۲ به عنوان نمایش برگزیده انتخاب شد. (منبع: مثبت نیوز)

محتوای تئاتر مثل شلوار جین آبی

در تئاتر مثل شلوار جین آبی”، مردی را می‌بنیم که پرستار است و همسرش را که پزشک بوده در یک تصادف خیابانی و نزاع دوسویه از دست داده است. این مرد دلش پر است از اینکه زنش را به نامردی از دست داده است. او تعبیری دو گانه دارد از آنچه برایمان روایت می‌کند؛ هم شاهد و ناظر یک واقعه تلخ و تراژیک است و هم قهرمان این بازی بی‌قاعده و بی‌دلیل است که بر اثر کژمداری‌های روزگار نامیمون و آدم‌های وحشی و غیر متمدنش شیرازه زندگی‌اش از هم می‌پاشد. حالا حال خوشی ندارد و روان پریش است و یک بند حرف می‌زند.

بازیگر از ابتدا تا پایان، ایستاده است و کمترین حرکتی دارد مگر آنکه شاهد حرکت دست یا پا به ابعاد دو شانه و حرکات دست‌هایش در طرفین باشیم. گاهی هم در این بین صدا پایین می‌آید و البته از مکث و سکوت هم غافل نیست که در اینجاها ارتباط بهتر و تنگاتنگ‌تری با مخاطبانش خواهد شد. زیباتر اینکه حس‌هایش را محو و کمرنگ می‌کند و مانع از ارتباط حسی و عاطفی می‌شود. بازیگر برای مرگ همسر و بیل خوردن‌هایش آه و ناله نمی‌کند و فقط راوی است. (منبع: هنرآنلاین)

عوامل تئاتر مثل شلوار جین آبی

نویسنده و کارگردان: احسان گودرزی , تهیه کننده: رامبد جوان ,  بازیگر: احسان گودرزی , مدیر تولید: مهدی شاه‌حسینی , دستیار و مشاور کارگردان: حامد نجابت , طراح لباس: نگار نعمتی , طراح صحنه: احسان گودرزی , طراح گرافیک: امیر صداقتی , موسیقی: کیا مهراط , عکاس: مانی لطفی‌زاده , روابط عمومی: سارا حدادی