مینی سریال مردم عادی – Normal People  دوازده قسمتی در ژانر درام‌ عاشقانه همراه با موزیکهای فوق‌العاده یکی از بهترین سریال‌های سال شناخته شده است .

یک سریال تلویزیونی ایرلندی است که بر اساس رمانی به همین نام اثر سالی رونی ساخته شده‌است. مردم عادی در بریتانیا در آوریل ۲۰۲۰ از شبکه بی‌بی‌سی سه و در ایالات متحده از هولو پخش شده‌است. فیلم به رابطه ماریان شرایدن (دیزی ادگار-جونز) و کانل والدرن (پاول مسکل) از دوران دبیرستان تا دانشگاه می پردازد. (ویکی‌پدیا)
شش قسمت اول این مینی سریال را آبراهامسون و شش قسمت دوم را مک‌دونالد کارگردانی کرده است

در این مینی سریال با ۵ سال پرفراز و نشیب از یک رابطه‌ی عاطفی همراه میشویم. ورود به دنیای بزرگسالی همراه با بلوغ و رشد دو نوجوان را میبینیم
مردم عادی، اقتباسی وفادارانه از رمان موفق و پرفروش نویسنده‌ی جوان ایرلندی Sally Rooney است این کتاب که اثر دوم نویسنده خوش ذوق ایرلندی است، در سال ۲۰۱۸ منتشر و به یکی از پرفروش‌ترین کتاب‌های آمریکا تبدیل شد و ۶۴۰۰۰ نسخه از آن در چهار ماه اول انتشار به سرعت به فروش رسید. داستان رابطه‌ی عاشقانه‌‌ای را در مقطعی چند ساله روایت می‌کند. روایتی پیچیده از اولین عشق، دوستی و بلوغ که توسط دو بازیگر جوان به تصویر کشیده می‌شود

داستان سریال Normal People

داستان سریال Normal People 2020 درباره دو جوان ایرلندی به نام‌های ماریان و کانل است که دوران تحصیل خود را در مدرسه سپری می‌کنند و سپس وارد کالج ترینیتی دوبلین می‌شوند. داستان بیشتر حول رابطه این دو نفر با یکدیگر و زندگی خصوصی آن دوست. در میان هم سن و سالانشان که با هم دوران مدرسه را می‌گذرانند، ماریان به عجیب و غریب بودن معروف است؛ چراکه اهمیتی به حرف بقیه و جایگاه اجتماعی افراد نمی‌دهد. زندگی شخصی او در خانه نیز پر از مشکل است. او با مادر زودرنجش، دنیس و برادر بی عاطفه‌ای به نام الن زندگی می‌کند. پدر مارین که قبلا یک متجاوز بوده است، فوت شده و اعضای خانواده هیچگاه از او در جمع خودشان صحبت نمی‌کنند.

کانل یک ورزشکار بسیار موفق در مدرسه است که با مادر مجردش لورین زندگی می‌کند. مادر وی برای دنیس، مادر ماریان به عنوان خدمتکار کار می‌کند. کانل در مدرسه بسیار محبوب است، ولی هنگامی که در مقابل زورگویی بقیه بچه‌های مدرسه در برابر ماریان سکوت می‌کند، صداقت و درستی او زیر سوال می‌رود و به رابطه آن دو خدشه‌های زیادی وارد می‌شود. این موضوع باعث پیچیده شدن روابطشان می‌شود و مشکلات زیادی را برایشان پدید می‌آورد. (پلازامگ)

درباره مینی سریال مردم عادی


ژانر
: درام عاشقانه
بر پایهٔ Normal People اثر Sally Rooney
نویسنده   Sally Rooney Alice Birch Mark O’Rowe
کارگردان   لنی آبراهامسون Hettie Macdonald
بازیگران
Daisy Edgar-Jones
Paul Mescal
آهنگساز   Stephen Rennicks
کشور سازنده  Ireland
زبان اصلی  English
فصل‌ها  ۱
قسمت‌ها  ۱۲