اکران عمومی تئاتر یک روز تابستانی به کارگردانی پارسا پیروزفر از روز دوشنبه ۲۵ تیرماه در تماشاخانه ایرانشهر و با استقبال مخاطبان آغاز شده است. نمایشنامه یک روز تابستانی اثر اسلاومیر مروژک نویسنده شهیر لهستانی است که پارسا پیروزفر و سپیده خسروجاه آن را به فارسی ترجمه کرده‌اند.

داستان تئاتر یک روز تابستانی

یک روز تابستانی با یک کمدی موقعیت آغاز می‌شود؛ دو مرد به طور تصادفی یک جا را برای خودکشی انتخاب کرده‌اند و همین باعث آشنائی آن‌ها با هم می‌شود.
یکی از این دو مرد بسیار ساده و ناامید است، هیچ موفقیتی در زندگی‌اش نداشته است.
در عوض، مرد دیگر همیشه در زندگی موفق بوده، همه چیز را تجربه کرده، همه آرزوهایش برآورده شده و این موضوع باعث شده که دیگر هیچ چیز برایش تازگی نداشته باشد و زندگی برایش خسته‌کننده و غیرقابل تحمل شود و به همین دلیل می‌خواهد خودکشی کند.
درست در لحظه‌ای که این دو مرد می‌خواهند به نوبت خودکشی کنند، بانوی زیبایی از مقابل آن‌ها رد می‌شود و مرد ساده بلافاصله عاشق او می‌شود. مرد دیگر او را تشویق می‌کند که دست از خودکشی بردارد و دنبال زن زیبا برود. در ادامه نمایش ماجراهایی رخ می‌دهد که منجر به ناپدید شدن مرد ساده می‌شود.
در پایان نیز با توجه به اتفاقاتی که می‌افتد مرد موفق و متمول به زن زیبارو می‌رسد.

نویسنده نمایش یک روز تابستانی معتقد است که همیشه، فرصت‌ها و حتی عشق نیز از آن طبقه متمول و قدرتمند جامعه است؛ آن‌ها از هیچ چیز  فایده‌دار و لذت‌بخشی نمی‌گذرند و برای این کار از فریب افراد ساده فروگذار نمی‌کنند. (منبع: اینجا کلیک کنید)

عوامل تئاتر یک روز تابستانی

نویسنده: اسلاومیر مروژک

مترجم: پارسا پیروزفر، سپیده خسروجاه

کارگردان: پارسا پیروزفر

بازیگران: رضا بهبودى، پارسا پیروزفر، سوگل قلاتیان

طراح صحنه: سیامک احصایى

طراح لباس: گلناز گلشن

مجرى طرح: نورالدین حیدرى ماهر

دستیار کارگردان و برنامه ریز: محمد گودرزیانى

منشى صحنه: شیما مرادى

دستیار طراح صحنه و لباس: بهاره مصدقیان

مدیر صحنه: نیما قطبى

طراح گرافیک و عکاس: محمدصادق زرجویان