تئاتر مرد بالشی یکی از محبوب‌ترین نوشته‌های مارتین مک دونا، نمایشنامه‌نویس، فیلم‌نامه‌نویس و فیلم‌ساز ایرلندی است و در ایران بارها روی صحنه رفته است. محمد یعقوبی در دو نوبت، در تماشاخانه ایرانشهر و فرهنگسرای ارسباران این نماشنامه را روی صحنه برده است که در این اجراها  پیام دهکردی، علی سرابی، احمد مهرانفر، نوید محمدزاده و احمد ساعتچیان ایفای نقش می‌کردند.
اکنون پس از ۶ سال، علی سرابی در مقام کارگردان، مرد بالشی را در پردیس تئاتر شهرزاد روی صحنه می‌برد.علی سرابی، نوید محمدزاده، حمیدرضا آذرنگ و بهرام افشاری بازیگران این نمایش هستند. تئاتر مرد بالشی از ۱۵ تیر تا سوم مرداد ۹۸ روی صحنه می‌رود. علی سرابی پیش از این نیز در خدای کشتار با نوید محمدزاده همکاری داشته است. (منبع: خبرگزاری تسنیم)

داستان مرد بالشی

مک دونا در نوشتن کارهای جنایی تبحر خاصی دارد و در نمایشنامه مرد بالشی نیز یک جنایت را سوژه قرار داده است. این نمایشنامه روایتگر معمای قتل چند کودک درست مطابق داستان‌های یک نویسنده است که به همین دلیل او مظنون شناخته می‌شود.

نمایشنامه مرد بالشی چهار شخصیت دارد. دو بازپرس، یک نویسنده به نام کاتوریان و برادر عقب‌مانده‌اش. شخصیت‌پردازی در این نمایشنامه بسیار حرفه‌ای است. بار شخصیت‌پردازی این نمایشنامه بیشتر بر دوش دیالوگ‌ها است. علاوه بر این، شخصیت‌ها درباره یکدیگر توضیحاتی می‌دهند که دلیل رفتارهای ایشان را توضیح می‌دهد. نمایشنامه مرد بالشی بسیار داستان محور است. چه داستان‌هایی که در توضیح کاراکترها آمده و چه داستان‌هایی که کاتوریان به عنوان یک نویسنده نوشته است و در اغلب آن‌ها به مفهوم کودک آزاری اشاره می‌شود. جانمایه این اثر نمایشی مذمت کودک آزاری است. (منبع: نت نوشت)

عوامل تئاتر مرد بالشی

نویسنده: مارتین مک دونا

مترجم: زهرا جواهری

کارگردان: علی سرابی

بازیگران (به ترتیب حروف الفبا): حمیدرضا آذرنگ، بهرام افشاری، علی سرابی و نوید محمدزاده

طراح صحنه: سهیل دانش اشراقی

طراح لباس: ندا نصر

مجری طرح: محمد قدس