تئاتر مری پاپینز نمایشی موزیکال به کارگردانی احمد سلیمانی است که از اول آبان ۹۸ در تالار وحدت به روی صحنه می‌رود. احمد سلیمانی پیش از این در مقام کارگردان نمایش‌هایی چون «یک کلیک کوچولو»، «شام آخر» و «په په و راهبان معبد وانگ» را به روی صحنه برده است. سلیمانی همچنین در دو نمایش پرمخاطب موزیکال الیور توئیست و بینوایان نیز به عنوان دستیار کارگردان حضور داشته است.

طراح حرکت نمایش علی براتی است. براتی که طراحی حرکت الیور توییست و بینوایان را نیز به عهده داشته سال گذشته نشان مدالیوم خانه تئاتر را به پاس سال‌ها تلاش در عرصه تئاتر و طراحی حرکت آثار نمایشی دریافت کرد. شیما میرحمیدی نیز طراحی صحنه، ‌لباس و آکسسوار این نمایش را بر عهده دارد. میر حمیدی تجارب موفقی چون طراحی لباس برای دو موزیکال الیور توییست و بینوایان و همچنین فیلم سینمایی سرخپوست را در کارنامه دارد.

داستان مری پاپینز

این نمایش برداشتی آزاد از نمایشنامه مری پاپینز نوشته جولین فلوز است. لازم به ذکر است فیلم موزیکال مری پاپینز نیز که از روی داستان مری پاپینز ساخته شده، یکی از مشهورترین فیلم‌های موزیکال تاریخ سینماست. نمایشنامه مری پاپینز روایتگر داستان دیدار مری پاپینز با خانواده آقای بنکس است. آقای بنکس و همسرش در جستجوی پرستار جدیدی برای فرزندانشان هستند و با استخدام مری پاپینز، اتفاقات عجیبی رقم می‌خورد که همه اعضای خانواده را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

 

عوامل تئاتر مری پاپینز

دراماتورژ: محمدرضا کوهستانی

کارگردان: احمد سلیمانی

بازیگران ( به ترتیب الفبا): آرمین رحیمیان، مهراوه شریفی نیا، بهنوش طباطبایی، احسان کرمی و با همراهی بیش از ۱۰۰ هنرمند گروه حرکت و بخش آوازی.

ترانه سرا: محمدرضا کوهستانی

طراح حرکت: علی براتی

مشاور موسیقی و سرپرست آوازی: مهرداد بابایی

با مشارکت ارکستر ایستگاه

رهبر ارکستر: منوچهر صهبایی    مدیر ارکستر ایستگاه: مهدی نوروزی

طراح صحنه، لباس و آکسسوار: شیما میرحمیدی

طراح نور: مرتضی نجفی   طراح ویدیو: فراز اسکندری

طراح تیزر و‌تصویرساز: شهاب جعفرنژاد    طراح چهره پردازی: لعیا خرامان