تئاتر اتول سورون دوازدهمین تولید تئاتر‌ مستقل‌ تهران است که به کارگردانی شهروز دل‌افکار از ۳۰ یهمن تا ۲۷ اسفند ۹۹ به روی صحنه می‌رود.

شهروز دل‌افکار بعد از اجرای نمایش «شهرت» که فروردین ۱۳۹۸ روی صحنه رفت، با نمایش کمدی اتول سورون در مقام کارگردان به صحنه تئاتر باز می‌گردد.

“اتول سورون” به کارگردانی شهروز دل افکار در سی و نهمین جشنواره تئاتر فجر، بخش مسابقه تئاتر صحنه‌ای در پنج بخش نامزد شد: نمایشنامه‌نویسی، کارگردانی، طراحی نور، طراحی لباس و موسیقی

داستان و سبک تئاتر اتول سورون

نمایشنامه کمدی “اتول سورن” در سه پرده به قلم باقر سروش نگاشته شده است و داستان ورود اولین خودرو به ایران در زمان مطفرالدین شاه را روایت می‌کند.

قصه نمایش “اتول سورن” درباره مظفرالدین شاه قاجار است که برای اولین بار در زمان او اتومبیل وارد ایران می‌شود و او آن‌قدر عاشق ماشین می‌شود که همه‌ چیز را فراموش می‌کند و حتی حرم‌سرایش را هم تعطیل کرده و آنجا را تبدیل به گاراژ می‌کند.
پادشاه مجنون ماشین می‌شود و دراین‌ بین موقعیت‌های کمیک و فانتزی شکل می‌گیرد.

شهروز دل افکار، کارگردان این اثر می‌گوید: اتول سورون اثری با سبک و شیوه نمایش‌های ایرانی است که تعزیه مضحک در آن وجود دارد.

بیشتر در نظر داشتم به سمت فضای طنزگونه بروم چراکه به اعتقاد من این فضا در این شرایط باعث خواهد شد تا از وقایع دردناک این روزها که شبیه به دوران پس از جنگ جهانی دوم است، فاصله بگیریم. در این نمایش از موسیقی زنده نیز بهره گرفته شده است. (منبع: هنر آنلاین)

سیاری از بازیگران این نمایش که از هنرجویان کلاس‌های بازیگری شهروز دل افکار هستند اولین بار است روی صحنه و با این حجم تماشاگر حضور پیدا می کنند. این کارگردان معتقد است اکنون جسارتی در کارگردان ها بوجود آمده که فرصت های خوبی برای بازیگران تازه کار ایجاد می کنند.

عوامل نمایش اتول سورون

نویسنده: باقر سروش

کارگردان: شهروز دل افکار

بازیگران: (به ترتیب الفبا) آناهیتا اشتر نخعی، محمد امین پهلوان، کامیاب حاجی نوروزی، پیام حق نژاد، محمدحسین رحیمی، مبینا زارعی، حسین سپهری، حورا پاکیزه دل، فربد سهرابی، ارسلان شهبازبیگی، آرمینا ضیاء‌نور، سحر عبدالملکی، محمد عبدالوند، سودا گودرزی، علی گوران، محمدامین لطفی، فاطمه ملکی، عرفان نقی‌نسب و هیوا یزدی

تولید: تئاتر مستقل تهران

طراح صحنه: مصطفی کوشکی

طراح نور: رضا حیدری

طراح لباس و آکسسوار: هستی حسینی

آهنگسازی و صدا: ثمین زرافشان