تئاتر آهسته با گل سرخ به نویسندگی اکبر رادی و کارگردانی هادی مرزبان از ۲ آبان ماه در تماشاخانه سنگلج به روی صحنه رفته است. به گزارش ایران تئاتر به نقل از روابط عمومی تماشاخانه سنگلج، نمایش آهسته با گل سرخ از دوم آبان ماه هر شب ساعت ۲۰ در تماشاخانه سنگلج اجرا خواهد شد.
مرزبان پیش از این نیز آثاری دیگری از اکبر رادی مثل تانگوی تخم مرغ داغ، ملودی شهر بارانی، هاملت با سالاد فصل و … را روی صحنه برده است. گفتنی است تئاتر آهسته با گل سرخ نخستین بار سی سال پیش در پاییز ۱۳۶۴ با کارگردانی هادی مرزبان در سالن اصلی تئاتر شهر به روی صحنه رفت.

اکبر رادی

اکبر رادی (۱۰ مهر ۱۳۱۸ – ۵ دی ۱۳۸۶) نمایشنامه‌نویس و داستان‌نویس معاصر ایرانی بود. اکبر رادی پیش از انقلا‌ب، نمایشنامه‌های افول، مرگ در پاییز، از پشت شیشه‌ها، ارثیه ایرانی، صیادان، لبخند باشکوه آقای گیل، در مه بخوان و هاملت با سالا‌د فصل را نگاشت. پس از انقلا‌ب هم نمایشنامه‌های پلکان، آهسته با گل سرخ، شب روی سنگفرش خیس، آمیزقلمدون، باغ شب نمای ما، پایین گذر سقاخانه، تانگوی تخم مرغ داغ، ملودی شهر بارانی، جناب کنت و آهنگ‌های شکلاتی را نوشت که همه این متون به علا‌وه دو متن هاملت با سالا‌د فصل و لبخند باشکوه آقای گیل از سوی هادی مرزبان در تهران اجرا شده‌اند.
علاوه بر مرزبان، مسعود دلخواه، میکاییل شهرستانی و مسعود طیبی از جمله کارگردانانی هستند که به متون اکبر رادی توجه نشان داده و آثاری از این نمایشنامه‌نویس را روی صحنه برده‌اند. (منبع: ایران تئاتر)

محتوای آهسته با گل سرخ

آهسته با گل سرخ از آثار دهه شصتی اکبر رادی، درباره چالش‌های اجتماعی یک خانواده بازاری است که در دوره انقلاب با چالش‌های هویت‌زدایی خانواده خود دست و پنجه نرم می‌کند. چالش‌ها در نقطه ورود برادرزاده پدر خانواده به اوج می‌رسد که تصویری از شخصیت روشنفکر فقیر است.
آهسته با گل سرخ همچون بیشتر آثار اکبر رادی سرشار از شخصیت پردازی‌های ظریف و ایجاد موقعیت‌های طبیعی اما تنش‌زا در زندگی است که درام را پیش می‌برد تا به تراژدی برسد.

عوامل تئاتر آهسته با گل سرخ

تهیه‌کننده این اثر هادی مرزبان است. در تئاتر آهسته با گل سرخ، حبیب اسماعیلی، محمد حاتمی، میترا حجار، سام قریبیان و فریبا کوثری (به ترتیب حروف الفبا) نقش‌آفرینی می‌کنند. سروش میرزایی و پویا محمد خانی نیز بازیگران نوجوان این تئاتر هستند.

سایر عوامل گروه عبارتند از: امیر کورش اعرابی مدیر تولید و دستیار کارگردان و عکاس، وحید لاری طراح صحنه، امیر ترحمی طراح نور، فریبا نور شعاع حسینی طراح گریم، پریسا فلاح زاده طراح پوستر و بروشور، پوریا نوروزی طراح صدا و آهنگساز.