تئاتر لانچر ۵ از ۹ آبان در تئاتر مستقل تهران روی صحنه می‌رود. این نمایش پیشتر در تئاتر شهر و تئاتر مستقل روی صحنه رفته بود. کارگردانی این نمایش را پویا سعیدی و مسعود صرامی بر عهده دارند. این نمایش تا ۳۰ آبان به روی صحنه خواهد رفت.

موفقیت نمایش لانچر ۵ در جشنواره‌ها

نمایش لانچر ۵ از آثار برگزیده سی و هفتمین جشنواره بین المللی تئاتر فجر بوده و همچنین تندیس بهترین نمایشنامه از نوزدهمین جشنواره تئاتر دانشگاهی، لوح قدردانی بهترین نمایشنامه از جشنواره تئاتر شهر و تندیس بهترین نمایشنامه در بخش صحنه بیست و یکمین جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران را از آن خود کرده است. این نمایش نامزد دریافت جایزه بهترین نمایشنامه در جشنواره تئاتر فجر بوده و لوح قدردانی بهترین بازیگری مرد فجر و لوح قدردانی طراحی نور را در جشنواره تئاتر فجر دریافت کرده است. (منبع: ایران تئاتر)

داستان تئاتر لانچر ۵

لانچر ۵ داستان یک پادگان نظامی را در دوران قبل از انقلاب و در دهه پنجاه روایت می‌کند. داستان از اینجا شروع می‌شود که سه سرباز در یک مدت زمان کوتاه به طرز مشکوکی کشته شده‌اند و گفته می‌شود یکی از آن‌ها خودکشی کرده است. در این میان یک سرگرد برای پیدا کردن قاتل، به اجبار از یک سفر خانوادگی برمی‌گردد و حال باید با تعدادی از سربازان پادگان برای پیدا کردن سرنخ، گفتگو کند.

این گفتگو‌ها مهم‌ترین نقطه مثبت لانچر ۵ هستند. هر یک از سربازها کاراکتر مختص به خودشان را دارند و هر کدام، نماینده قشری از جامعه هستند و دیدی که نسبت به ماجرای قتل‌ها دارند نیز وابسته به جایگاه اجتماعی آن‌ها است.

از آنجایی که این نمایش طولانی است، نویسندگان و کارگردان‌های برای سرگرم نگه داشتن مخاطب از چاشنی طنز بهره برده‌اند که این طنز نیز بیشتر روی شوخی‌های کلامی متمرکز است. (منبع: ویجیاتو)

عوامل تئاتر لانچر ۵

نویسنده و کارگردان: پویا سعیدی و مسعود صرامی

بازیگران: امیر نوروزی، میلاد چنگی، مجید یوسفی، محمد حق‌شناس، صادق برقعی، مرتضی سلطان محمدی، باسط رضایی، حامد محمودی، مجتبی یوسفی، عرفان امین، فرشید روشنی، امیرحسین احمدی، منصور نصیری و پویا عربگری.

طراح صحنه: میلاد ابراهیمی

طراح نور: علیرضا میرانجم

طراح صدا و موسیقی: پویا نوروزی

طراح گرافیک: سیاوش تصاعدیان

گروه کارگردانی: عباس اکبری، مهدیه صمدی و معصومه مسعودی

مدیر صحنه: میلاد حسینی

عکاس: کیارش مسیبی