تئاتر نام برده کاری از گروه تئاتر دن کیشوت است که به نویسندگی کیوان سررشته و کارگردانی علی اصغر دشتی از ۲۵ مهر در سالن استاد سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه می‌رود.
تئاتر نام برده از حضور چهره‌های معروفی همچون آتیلا پسیانی، نگار جواهریان و پانته‌آ پناهی‌‌ها بهره می‌برد که این امر می‌تواند تأثیر مثبت بر اسقبال مردمی و فروش این اثر داشته باشد.

نگار جواهریان در تابستان ۹۷ با تئاتر آهواره به روی صحنه رفت. پانته پناهی‌ها نیز اخیراً نمایش تئاتر را با همراهی صابر ابر و الهام کردا به روی صحنه برده است.

البته کارگردان تئاتر نام برده در مورد استفاده از چهره‌ها در این تئاتر می‌گوید: بین استفاده ابزاری از یک چهره و حضور جدی و کاربردی بازیگر در یک اجرای تئاتر تفاوت وجود دارد. فرق است بین اینکه از یک چهره بازیگری استفاده شود تا کاری تجاری تولید شود و زمانی که حضور و انتخاب او متکی بر زیبایی‌شناسی اثر باشد و همین تفاوت مبنای حضور بازیگران این نمایش است و البته من پیش از این هم با بعضی از این بازیگران همکاری داشته‌ام.

محتوای تئاتر نام برده

علی اصغر دشتی تئاتر نام برده را تلفیقی از چند هنر و رسانه می‌داند که رگه‌هایی از تئاتر مستند هم در آن دیده می‌شود.
به گفته او که کارگردانی نمایش متاستاز را نیز در کارنامه خود دارد، روش قصه گویی تئاتر نام‌برده چندان نرمال نیست اما تماشاگر در هنگام مواجهه با اثر متوجه رویدادها و روابط درونی آن می‌شود.
تئاتر نام ‌برده نمایشی است درباره یک اتفاق واقعی و تلاش دارد تا اتمسفری را تولید کند که حول این اتفاق و اتفاقات این‌چنینی پدید می‌آید. در واقع نام برده از یک مسئله شخصی شروع می‌شود و در پروسه‌ اجرا به یک مسئله‌ عمومی می‌رسد. (منبع: ایسنا)

عوامل تئاتر نام برده

نویسنده: کیوان سررشته   طراح و کارگردان: علی‌اصغر دشتی   گروه کارگردانی: شکوفه طاهری، وحید رهجو

بازیگران: آتیلا پسیانی، نگار جواهریان، پانته‌آ پناهی‌ها، علی باقری، اصغر پیران، رامین سیار دشتی، ایلناز شعبانی، حمید حبیبی‌فر

تهیه کننده:موسسه هنری دی

طراح صدا و آهنگساز: فرشاد فزونی   متن و خواننده قطعه پایانی: علی رحمانی

طراح صحنه و لباس: شیما میرحمیدی   طراح گریم: ماریا حاجیها

طراح ویدیو: فراز اسکندرى   طراح گرافیک: فرهاد فزونی   طراح نور: صبا کسمایی

طراح حرکت: مصطفی شبخوان   نقاشی صحنه: البرز عمویی