طلاقم بده به خاطر گربه‌ها فیلمی به کارگردانی و نویسندگی محمدعلی سجادی و تهیه‌کنندگی محمدرضا مصباح است که در سال ۹۶ تولید شده و  محصول سال ۱۳۹۶ است.
آیین افتتاحیه اکران این فیلم در تاریخ ۶ دی ماه ۹۸ برگزار شد و از همان روز اکران آن در سینماهای «هنر و تجربه» کلید خورد.

درباره داستان و محتوای فیلم

فیلمنامه این فیلم براساس یک رخداد واقعی توسط محمدعلی سجادی به نگارش درآمده است و داستان زندگی زوجی جوان را روایت می‌کند که به دادگاه مراجعه می‌کنند و تقاضای طلاق می‌دهند. دلیل اصلی آن‌ها برای این جدایی تنها به خاطر گربه ها است.

فیلم طلاقم بده به خاطر گربه‌ها همچون دیگر آثار محمدعلی سجادی سمت و سوی روانشناختی دارد، اما در این فیلم با شیوه روایت جدید و متفاوتی روبه‌رو هستیم.
طلاقم بده به خاطر گربه ها یک فیلم دیالوگ محور است. این فیلم تنها دو لوکیشن اصلی دارد و بخش عمده آن در یک دادگاه فیلم‌برداری شده است.

سجادی در مصاحبه‌ای که با اعتماد انجام داده می‌گوید: داستان این فیلم به نوعی تجلی بحران های روانی کودک همسری است و این موضوع در لایه های فیلم تنیده شده است. این فیلم در یک نگاه کلی تصویر بیماری اسکیزوفرنی است.

همانطور که گفته شد داستان این فیلم برگرفته از رخداد کاملاً واقعی و درباره زن و شوهر جوانی است که سال ۸۳ هجری شمسی در شعبه ۱۷ دادگاه خانواده کرج حاضر شدند و ادله خود را برای درخواست طلاق توافقی ارایه دادند که دلایل آنها برای طلاق با تعجب قاضی همراه است.

بازیگران فیلم

رضا مولایی، مریم همتیان، جلال الدین ترابی و شیرین ولی پور در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. آهو خردمند، مسعود کرامتی، الهام نامی و میترا الیاتی نیز صداسازان این فیلم هستند.

سایر عوامل

نویسنده: محمد على سجادى.

 مجری طرح و سرمایه گذار: دکتر محمدرضا مصباح.

فیلمبردار: محمدرضا سکوت.

موسیقی: احسان آنالویى.

تدوین: محمد على سجادى.