فیلم بمب یک عاشقانه به کارگردانی و نویسندگی پیمان معادی از ۱۴ آذر ۹۷ اکران عمومی خود را آغاز کرد. این فیلمبرای اولین بار از روز ۱۴ بهمن ۹۶ در جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمد.
این فیلم در سی و ششمین جشنواره فیلم فجر حضور موفقی داشت و جوایز بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، بهترین فیلمنامه، بهترین فیلمبرداری، بهترین موسیقی متن، بهترین جلوه‌های ویژه بصری، بهترین جلوه‌های ویژه میدانی، بهترین طراحی صحنه و بهترین صدابرداری نامزد دریافت سیمرغ بلورین شد و در بخش بهترین طراحی لباس برنده سیمرغ بلورین شد.
همچنین پیمان معادی جایزه ویژه هیئت داوران را از آن خود کرد.

فیلم بمب یک عاشقانه در جشنواره بسفر ترکیه نیز حضور موفقی داشت و جوایز بهترین کارگردانی و بهترین فیلم از نگاه تماشاگران را از آن خود کرد.
نکته جالب دیگر در مورد این فیلم این است که النی کاریندرو، موسیقی‌ساز مطرح سینمای جهان، با حضور در پروژه بمب یک عاشقانه و طراحی موسیقی متن آن، برای نخستین بار موسیقی یک فیلم از سینمای ایران را ساخته است.

داستان و نقد فیلم بمب یک عاشقانه

در بحبوحه جنگ ایران و عراق در سال۱۳۶۷، تهران بی‌وقفه بمباران می‌شد. عشق، محبت، امید، زندگی و ترس از مرگ را در رو‌زهای پر اضطراب آن زمان برای مردمی که درگیر جنگ بودند از بین می‌برد.
داستان فیلم در سالهای جنگ تحمیلی می گذرد و ماجرای نوجوانی را دنبال می کند که در پناهگاه هنگام بمباران، عاشق می شود.

داستان فیلم به سه بخش تقسیم می‌شود.
در بخش اول به ماجرای رابطه ایرج و میترا پرداخته می شود و سپس به حواشی مدرسه و در نهایت عاشقانه ای که در پناهگاه میان دو نوجوان برقرار می شود.

به نظر می‌رسد هدف از روایت این سه داستان این بوده که آنها در یک زنجیره مشخص به یکدیگر متصل باشند و از اتصال و یکپارچگی آن‌ها، نتیجه گیری منطقی حاصل شود و از تضاد رابطه ایرج و میترا با عشق تازه شکل گرفته ای که در پناهگاه و زیر بمباران و خرابی ها حاصل می شود، به پیام اخلاقی برسد.
اما فیلم بمب یک عاشقانه به واسطه وجود ایراداتی در روایت نتوانسته خیلی خوب به هدف خود برسد. (منبع: مووی مگ)

عوامل فیلم بمب یک عاشقانه

بازیگران: لیلا حاتمی، پیمان معادی، سیامک انصاری، حبیب رضایی، سیامک صفری،
صبا گرگین پور، معصومه قاسمی‌پور، رامین پورایمان، بهادر مالکی‌، شهروز آقایی‌پور، ارشیا عبداللهی، نیوشا جهانی، باران معادی، محمود کلاری، سیامک ادیب، نوید نوری، نوید ذبیحی، شایان دیلمقانی، صدرا علی‌محمدی و فرزاد رمضانی.

نویسنده و کارگردان: پیمان معادی   برنامه‌ریز و دستیار اول کارگردان: علی افشین‌راد
مدیر فیلم‌برداری: محمود کلاری   تدوین: بهرام دهقانی
صدابردار: ایرج شهزادی   طراحی و ترکیب صدا: ایرج شهزادی

موسیقی: النی کاریندرو

طراح صحنه: محسن شاه‌ابراهیمی   طراح لباس: سارا خالدی‌زاده   طراح چهره‌پردازی: مهرداد میرکیانی
منشی صحنه: ندا قائدی
عکاس: حبیب مجیدی
جلوه‌های ویژه بصری: محمد لطفعلی   جلوه‌های ویژه میدانی: عباس شوقی

تهیه‌کنندگان: احسان رسول‌اف و پیمان معادی