اکران فیلم بدون تاریخ بدون امضا یک سال بعد از درخشش در جشنواره فیلم فجر سال ۹۵، در ۲۵ بهمن ۹۶ آغاز شد.

بدون تاریخ بدون امضا به دنبال تاریخ‌سازی

به گزارش خبرآنلاین، فروش این فیلم در سه روز اول اکران به بیش از یک میلیارد تومان رسید و در هفته اول اکران حدود ۱۲۰ اکران فوق‌العاده در سینماهای تهران داشته است.

درخشش بدون تاریخ بدون امضا در جشنواره فجر و جشنواره‌های بین‌المللی

وحید جلیلوند کارگردان «بدون تاریخ بدون امضا» در جشنواره فیلم فجر سال ۹۵ سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را دریافت کرد. این فیلم همچنین نامزد دریافت سیمرغ بلورین برای بهترین فیلم شده بود که این جایزه به «ماجرای نیمروز» رسید.
امیر آقایی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد و زکیه بهبهانی نامزد دریافت سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن شدند. نوید محمدزاده نیز به علت بازی درخشانش در این فیلم سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را دریافت کرد.

این فیلم همچنین سیمرغ بلورین بهترین صداگذاری را نیز از آن خود کرد.

موفقیت‌های «بدون تاریخ بدون امضا» به جشنواره فیلم فخر و داخل ایران محدود نشد. وحید جلیلوند و نوید محمدزاده به‌ترتیب جایزه بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری را از بخش «افق‌های نو» هفتاد و چهارمین جشنواره فیلم ونیز دریافت کردند.
موفقیت‌های بین‌المللی جلیلوند و دومین اثر سینمایی‌اش به همین‌جا ختم نمی‌شوند. «بدون تاریخ، بدون امضاء» در جشنواره‌های فیلم شیکاگو، تسالونیکی و براتیسلاوا نیز موفق ظاهر شد و جوایزی را از آن خود کرد.

دیدگاه منتقدین و مخاطبان درباره بدون تاریخ، بدون امضا

« بدون تاریخ بدون امضا » نیز همچون «چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت» یک فیلم اجتماعی است و یک موقعیت انسانی را به تصویر می‌کشد. از نظر منتقدین اما جلیلوند در فیلم دوم خود از نمایش فلاکت در جامعه فراتر رفته است و در کنار نمایش تمام معضلات جامعه انسانی یک قهرمان کاملاً زمینی را نمایش می‌دهد که بجای آه و ناله با قدرت با مشکلاتش مبارزه می‌کند. (http://blog.namava.ir/fajr-international-film-festival0028/)

«بدون تاریخ بدون امضا» کاری به دور از کلیشه و شعارزدگی است. جلیلوند بسیاری از دیالوگ‌ها و صحنه‌های غیرضروری را حذف کرده است و وقایعی که مخاطب از آن اطلاع دارد را بدون دیالوگ و در نمایی دور به تصویر می‌کشد.
جلیلوند نماها و دیالوگ‌های غم‌انگیز را نیز دستاویز تحریک احساسات مخاطبین نکرده است و نمی‌خواهد غم را به زور نماهای بسته به خورد مخاطب بدهد. (هنرلند)

در کنار تمام نکات مثبت فیلم، نباید از بازی درخشان امیر آقایی و نوید محمدزاده نیز غافل شد. مخاطبین نیز ارتباط خوبی با فیلم برقرار کرده‌اند.
«بدون تاریخ بدون امضا» که در جشنواره فجر در سال ۹۵ مورد استقبال تماشاگران واقع شد، هفته اول اکران را نیز بسیار موفق آغاز کرد.

داستان فیلم بدون تاریخ بدون امضا

داستان بدون تاریخ بدون امضا درباره پزشکی است که در پزشکی قانونی کار می‌کند و در محل کارش با جسدی روبه‌رو می‌شود که قبلاً او را می‌شناخته است…

عوامل فیلم

کارگردان: وحید جلیلوند

بازیگران: امیر آقایی، هدیه تهرانی، نوید محمدزاده، زکیه بهبهانی، سعید داخ و علیرضا استادی

تهیه‌کننده: علی جلیلوند و احسان علیخانی

فیلمنامه: وحید جلیلوند و علی زرنگار