تئاتر از خط زرد فاصله بگیرید به نویسندگی الهه مجلسی و کارگردانی رضا رشادت از یکشنبه ۲۹ مردادماه تا ۲۰ شهریورماه در ساعت ۱۹:۳۰ در سالن اصلی مرکز تئاتر مولوی به روی صحنه می‌رود.
در نمایش از خط زرد فاصله بگیرید امین اسفندیار، گلزار حذفی، نادر خوش‌بخت، داریوش رشادت، بیتا عزیز‌‌‌‌اقلی، گلنوش قهرمانی و حسین کریمی به ایفای نقش می‌پردازند و سجاد افشاریان، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون، تهیه‌کنندگی این نمایش را برعهده دارد.

 از خط زرد فاصله بگیرید , تئاتری اجتماعی در فضای مترو

تئاتر از خط زرد فاصله بگیرید روایتی شبه مستند از مرگ‌های خودخواسته در مترو است. داستان ناتمام زندگی کسانی را روایت می‌کند که رفته‌اند و کسانی که در رنج این رفتگان باقی مانده‌اند.

این تئاتر در ساختار کلی خود، اثری اجتماعی است که در آن نکاتی جهت یادآوری و مواردی جهت جلوگیری از تکرار شرح داده شده است. خط کلی داستان بیشتر از آنکه به مسائل فردی بپردازد به جامعه اشاره دارد، اینکه عدم رعایت اصول و نکات مهم جمعی چه تبعاتی را می‌تواند به همراه داشته باشد.

طراحی صحنه تئاتر محیط مترو را تداعی می‌کنند. اتفاق‌های شعاری نیستند و به پدیده دلخراش خودکشی در مترو اشاره می‌کنند. پدیده‌ای که این روزها انسان‌هایی در ازای فراموش شدن، فشارهای روانی، اقتصادی و البته اجتماعی آن را تجربه می‌کنند و از صحنه روزگار محو می‌شوند.

فضای شبه مستند این نمایش با مستندهایی از اتفاق‌های ناگوار واقعی در کنار شخصیت پردازی‌های نسبتاً دقیق و موقعیت محور بودن اثر سعی دارد به مخاطب آگاهی بدهد شاید در مترو و در کنار شما کسی بخواهد مرگ را تجربه کند، پس با فراهم کردن ارتباط مناسب و همزیستی مسالمت آمیز تا امکان دارد از پیش آمدن این اتفاق جلوگیری کنید. (منبع: ایران تئاتر)

عوامل تئاتر از خط زرد فاصله بگیرید

نویسنده: الهه مجلسی

طراح و کارگردان: رضا رشادت

تهیه کننده: سجاد افشاریان

بازیگران: (به ترتیب حروف الفبا) امین اسفندیار، گلزار حذفی، نادر خوش‌بخت، داریوش رشادت، بی‌تا عزیز‌‌‌‌ اقلی، گلنوش قهرمانی و حسین کریمی

با صدای: هستى مهدوى، مونا احمدی، اسماعیل خزایی و سجاد افشاریان

طراح صحنه: رضا رشادت

طراح لباس: گلنوش قهرمانی

طراح نور: پدرام رضوانی

ویدئو: گلزار حذفی

طراح گرافیک: امیر صداقتی

طراح صدا و موسیقی: مانی مزکى

تصویربردار و عکاس: فاطمه حسن‌وند

تدوین آنونس: استودیو نارنج

گروه کارگردانی: حسن مهاجر، سارا جویا

مدیر اجرا: افشین رحمانی

منشی صحنه: فاطمه الوندی