فیلم بی حسی موضعی به کارگردانی و نویسندگی حسین مهکام و تهیه کنندگی حبیب رضایی محصول سال ۱۳۹۷ است. این فیلم که قرار بود نوروز ۹۹ در سینماهای کشور اکران شود به دلیل همه گیری کرونا از روز ۱۹ شهریور ۹۹ در سینما اکران شد و از روز ۱۰ مهر نیز اکران خود را به صورت آنلاین آغاز کرد.

این فیلم به سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر نرسید و از این رو در دوره سی و هفتم جشنواره جهانی فیلم فجر حضور پیدا کرد و توانست توجهات و نظرات مثبت بسیاری را از آن خود کند.

از جمله آثار حسین مهکام می‌توان به آزادی مشروط و آندرانیک اشاره کرد. البته او فیلنامه‌نویس فیلم‌هایی چون چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت، گهواره‌ای برای مادر و پدر آن دیگری است.

داستان فیلم بی حسی موضعی

داستان بی حسی موضعی یک شب عجیب و پرحادثه را روایت می‌کند. مریم شخصیت اصلی زن این فیلم (با بازی باران کوثری) پس ازگذراندن تاریخی پرقصه و چالش‌ موفق می‌شود با شاهرخ‌ (با بازی پارسا پیروزفر) ازدواج ‌کند.

همزمان برادر مریم از ازدواج این دو نفر هنوز راضی نیست و سعی می‌کند رابطه بین مریم و شاهرخ را به هم بزند. او در این راه با یک راننده تاکسی آشنا می‌شود. این آشنایی، حوادث دور از انتظار و غافلگیرانه‌ای را رقم میزند و نشان میدهد که سرنوشت تمام این افراد به طور کاملا غیر منتظره‌ای با یکدیگر گره خورده است.

تم اصلی بی حسی موضعی، همان‌طور که  از نام فیلم مشخص است، بی حس بودن کاراکترهای اصلی نسبت به رخ دادن اتفاقات مهم در جریان داستان فیلم است. خونسردی تمام شخصیت‌ها فضای این اثر را خاص کرده و جدا از خلق موقعیت طنز در بعضی از صحنه‌ها، حسابی ساختار کلی این اثر را یکدست می‌کند.

اتفاق مهم در بی حسی موضعی کم رخ نمی‌دهد اما همین واکنش بسیار خونسردانه کاراکترها به این اتفاقات باعث تبدیل شدن آن‌ها به شخصیت‌هایی خاطره‌انگیز می‌شود. (منبع: دوات آنلاین)

عوامل فیلم

کارگردان: حسین مهکام

نویسنده: حسین مهکام

تهیه کننده: حبیب رضایی

بازیگران: پارسا پیروزفر، سهیل مستجابیان، باران کوثری، حسن معجونی و حبیب رضایی