اکران فیلم آشغال های دوست داشتنی پس از شش سال توقیف، از ۲۴ بهمن ماه ۹۷ آغاز شد. فیلم آشغال های دوست داشتنی به کارگردانی، نویسندگی و تهیه کنندگی محسن امیریوسفی داستان خانواده ای است که زندگی آن‌ها تحت تأثیر وقایع پس از انتخابات ۸۸ قرار می‌گیرد.

داستان فیلم آشغال های دوست داشتنی

داستان فیلم آشغال های دوست داشتنی در در خانه یک پیرزن که با دخترخاله میانسالش زندگی می‌کند، می‌گذرد. در یکی از روزهای بعد از انتخابات سال ۸۸ که تجمع معترضان به نتایج انتخابات در خیابان‌های تهران برقرار است، عده‌ای از تجمع‌کنندگان که از دست نیروهای امنیتی فرار کرده‌اند وارد خانه پیرزن و در آنجا مخفی می‌شوند.
آن‌ها بعد از خروج از خانه متوجه علامتی بر روی درب خانه پیرزن می‌شوند و به پیرزن خبر می‌دهند که آنها احتمالاً در روزهای آینده به خانه او مراجعه خواهند کرد و آن‌جا را می‌گردند و به پیرزن هشدار می‌دهند که اگر در خانه‌اش چیز مشکوک و مسئله‌سازی دارد آن را از خانه خارج کند تا مشکلی برایش به وجود نیاید و داستان تازه از اینجا شروع می‌شود و  در این بین پیرزن باید آشغال های دوست داشتنی خود را دور بریزد.

آشغال های دوست داشتنی، فیلمی نمادین

در این فیلم، منیر خانم، پیرزن صاحب‌خانه، نمادی از مام وطن است که در خانه او اقشار مختلف جامعه زندگی می‌کنند.
همسرش محمدعلی خان که نمادی از قشر متوسط و معمولی جامعه می‌باشد. پسر شهیدش ناصر نمادی از رویه انقلابی و مذهبی جامعه است. پسر دومش رامین نماد مردمی است که برای درس خواندن مهاجرت کرده اند و با توجه به آشغال های دوست داشتنی آن به گونه ای نماد قشر جوان و نیمه روشنفکر ایرانی دهه ۸۰ است.
برادرش منصور نیز نماد تفکر چپ ایرانی است که گویی دیگر امروز جایی برای این تفکر نمی‌باشد و جزو همان آشغال های دوست داشتنی است. در نهایت دختر خاله او سیما نمادی از زنان همیشه مبارز ایرانی است که از همان ابتدا تا به امروز بر عقاید خودش استوار است و در این میان ترسی هم از باتوم خوردن ندارد. (منبع: نت نوشت)

عوامل فیلم آشغال های دوست داشتنی

نویسنده، تهیه‌کننده و کارگردان: محسن امیریوسفی

بازیگران: شیرین یزدان‌بخش، حبیب رضایی، هدیه تهرانی، نگار جواهریان، اکبر عبدی، صابر ابر و شهاب حسینی

مدیر فیلمبرداری: تورج اصلانی   تدوین: مصطفی خرقه‌پوش،

طراحی و ترکیب صدا: محمدرضا دلپاک   صدابردار: محمود سماکباشی

طراح چهره‌پردازی: سعید ملکان،   صحنه و لباس: فریبا رهبر

جلوه‌های ویژه کامپیوتری: پیام نبوتی

موسیقی: افشین عزیزی