چی چکا در گویش بندرعباسی به معنی قصه شب است و چی چکا قصه شب فیلمی است مستند و موزیکال به کارگردانی و تهیه‌کنندگی رها فریدی که در پاییز و زمستان ۹۸ در سینمای هنر و تجربه اکران شد.
چی چکا یکی از متفاوت‌ترین مستندهای موزیکالی است که تا به حال در ایران ساخته شده است. این فیلم روایتگر زندگی پرچالش خنیاگر هرمزگانی «ابراهیم منصفی» است که ریتم و سروده های بومی اش را با گیتار همراه کرد و ترانه هایی از عشق و رنج و آزادی به یادگار گذاشت.
این مستند همچنین معرف ۲۰ موزیسین و هنرمند جنوب ایران و تأثیرپذیری آن‌ها از ترانه‌های ابراهیم منصفی‌ است.

چی چکا پنجره‌ای به جنوب ایران

فریدی درباره چی چکا می‌گوید: در هرمزگان به هر سویی که سفر می‌کنید، ترانه‌های «اِبرام» به گوش می‌خورد، پخش، آموخته، زمزمه و اجرا می‌شود. چی‌چکا پنجره‌ای به جنوب ایران باز می‌کند.
او در باره هدفش از ساخت این مستند می‌گوید: هدفم بی شباهت به هدف خود منصفی نبود.
او دوست داشت واژگان هرمزگان را با اشعارش زنده نگه دارد. تلاش کردم ظرافت‌های شخصیت منصفی، رنگ و روی بندر قدیم و موزیسین‌های معاصر هرمزگان را برای نسل‌های آینده ثبت کنم. امیدم این است که این فیلم سرنخی شود برای وصل حتی یک کودک کنجکاو هرمزگانی به کیفیت و تاریخچه‌ دیارش. (منبع: پایگاه خبری تحلیلی موسیقی ما)

او درباره اینکه چگونه تصمیم به ساخت این مستند گرفت، می‌گوید: از سال ۱۳۸۲ سفرهای تحقیقی ام به جنوب آغاز شد. محقق و عاشق موسیقی بودم و ثبت و ضبط هر نوای تازه و هر استعداد کشف‌نشده‌ای شغلم شده بود. تهیه‌کننده یک برنامه موسیقی بودم که هر هفته به معرفی موزیسینی شنیده‌نشده می پرداخت. زمانی که تصمیم به ساخت فیلم گرفتم تقریباً بیشتر تحقیق در طول سال‌ها انجام شده بود و با فضای موسیقی هرمزگان آشنا بودم. (منبع: سینماتیکت)

عوامل مستند چی چکا قصه شب

بازیگران: ابراهیم منصفی، رحمان رکنی، رضا کولغانی، ابراهیم علوی، هادی آرمین، فاضل پیش، محسن آزادبخش، حمید سعید، ناصر منتظری، حسام نقوی، ابراهیم شهدوستی، منصور نعیمی، غلام توسلی، مسعود پاکدامن، محمد عقیلی، سیدعلی حسینی، سهراب حسنی پور، شرف حسینی، فرشید فرهت، حسین قدسی نژاد، غلام زارعی، ناصر عبداللهی، نازنین عبداللهی، سمیرا نقشبندی، شیخ علی علوی، آرین علوی، مردم هرمزگان.
تصویر و صدا، تدوین: رهـا فـریـدی.
مشاور تدوین: کـامـبـیـز صـفـاری.
صداگذاری و میکس: امیـرحسیـن قاسمی.
اصلاح رنـگ و نور: فرهاد قدسی و آرش مالکی.
ترانه‌ها و نقاشی‌ها: ابراهیم منصفی.
گرافیک: نوید قائم مقامی.
زیرنویس: پـوریـا صـدر.
حامی پروژه: آرا فریدی.