تئاتر بی تابستان تولید گروه تئاتر «مهر» و به نویسندگی و کارگردانی امیررضا کوهستانی از یکشنبه ۱۴ مرداد با استقبال مخاطبان در تماشاخانه ایران شهر، سالن استاد سمندریان اجرای عمومی خود را آغاز کرد. بی تابستان مطابق با جدول زمانبندی از روز یکشنبه ۱۴ مرداد تا روز جمعه دوم شهریور در ساعت‌های ۱۹ و ۲۱:۳۰ به صحنه می‌رود.

اجرا در جشنواره‌های معتبر

کوهستانی با تئاتر بی تابستان برای دومین بار در بخش اصلی فستیوال بین المللی و معتبر آوینیون فرانسه حضور پیدا کرد. نکته جالب اینجاست که در طول هفتاد و دو سال برگزاری این جشنواره ایران تاکنون فقط دو نماینده در بخش اصلی داشته است که کارگردان هر دو اثر نیز امیررضا کوهستانی بوده است.
گروه تئاتر «مهر» در سال ۱۳۹۵ با نمایش «شنیدن» اولین گروه تئاتری ایرانی بود که در بخش اصلی فستیوال آوینیون حضور پیدا کرد که با استقبال منتقدان و تماشاگران فرانسوی روبه‌رو شد. (منبع: مهرنیوز)

تئاتر بی تابستان علاوه بر آوینیون در جشنواره دلاکولین تورینو در ایتالیا و جشنواره هنر بروکسل در بلژیک نیز به روی صحنه رفته است.

داستان تئاتر بی تابستان

تئاتر بی‌تابستان روایت‌گر داستان تیبا، دختر بچه‌ای در مقطع ابتدایی است که عاشق معلم نقاشی خود می‌شود. معلمی که آقاست و از طرفی شوهر ناظم مدرسه نیز هست. اما شخصیت اصلی روایت تئاتر (دختربچه) در نمایش حضور فیزیکی ندارد. (منبع: پایگاه خبری تئاتر)

سعید چنگیزیان، لیلی رشیدی و مونا احمدی بازیگران این نمایش‌ هستند. چنگیزیان پیش از این با کوهستانی در نمایش‌های «اتوپیاها»، «۱۷ دی کجا بودی؟» و «ایوانف» همکاری کرده بود، مونا احمدی هم پیش از این در نمایش «شنیدن» به عنوان بازیگر در کنار کوهستانی بوده است.
اما تئاتر بی‌تابستان اولین تجربه همکاری لیلی رشیدی با کوهستانی است. محمدرضا حسین زاده نیز مانند تمام پروژه‌های چند سال اخیر گروه «مهر»، برنامه‌ریزی و مدیریت تولید پروژه را به عهده دارد. (منبع: مهرنیوز)

 عوامل تئاتر بی تابستان

نویسنده و کارگردان: امیررضا کوهستانی

بازیگران: لیلی رشیدی، سعید چنگیزیان، مونا احمدی

مدیر تولید، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: محمدرضا حسین زاده

طراح صحنه: شهریار حاتمی

طراح لباس: شیما میرحمیدی

طراح نور: Xavier Lauwers

موسیقی: آنکیدو دارش

ویدئو: داود صدری، علی شیرخدایی

گروه کارگردانی: محمد خاکساری، رضا مصطفی پور

منشی صحنه: بهارک خاوری

مدیر صحنه: جواد باقری

مشاور رسانه: روح الله زندی فرد