تئاتر خنکای ختم خاطره به کارگردانی و نویسندگی حمیدرضا آذرنگ از ۲۴ آذر تا ۲۱ دی ۹۷ از ساعت ۲۰ در سالن استاد سمندریان مجموعه ایرانشهر روی صحنه می‌رود. در خلاصه داستان خنکای ختم خاطره از زبان نویسنده آمده است: پس از سال‌ها سربازی از زیر خاک زنده بیرون می‌آید و تنها نشانی‌اش نام بی‌نشان اوست … یوسف. حالا گروهی به دنبال یوسف گمشده‌ها می‌گردند.

خنکای ختم خاطره نمایش‌نامه‌ای است در سال ۱۳۸۸ به درخواست بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و توسط حمیدرضا آذرنگ نوشته شده است. این نمایشنامه که برای نخستین بار به کارگردانی نیما دهقان به روی صحنه رفت درباره کشته شدگان جنگ ایران و عراق و روانشناسی اجتماعی مردم آسیب‌دیده از جنگ است. حمیدرضا آذرنگ برای نگارش این نمایش‌نامه جایزه نخست نویسندگی بخش بین‌الملل بیست‌وهشتمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر را از آن خود کرد.

داستان تئاتر خنکای ختم خاطره

سربازی به نام یوسف که در کما به سر می‌برد و همه چیزش از بین رفته و فقط چشم و دلش سالم مانده‌اند توسط فرشته‌ای از عالم برزخ به این دنیا بازمی‌گردد. یوسف خانواده‌هایی را می‌بیند که هر یک منتظر یوسف مفقودالاثر خودشان هستند.
مأموران بنیاد شهید هر چه بیشتر تلاش می‌کنند تا والدین اصلی یوسف را بیابند، با متقاضیان بیشتری روبرو می‌شوند و این روند به گونه‌ای فزاینده و بدون پایان تا انتها ادامه می‌یابد. (منبع: تیکت)

عوامل تئاتر خنکای ختم خاطره

نویسنده و کارگردان: حمیدرضا آذرنگ

بازیگران: فاطمه معتمد آریا، حمیدرضا آذرنگ، علی سلیمانی، مرتضی آقا حسینی، مجید رحمتی، امین میری، بهنام شرفی، پریا وزیری، سارا شاهرودیان، امید سلیمی، هیراد آذرنگ، ماهرخ لک

مجری طرح و مدیر تولید: وحیدلک   طراح صحنه: رضا مهدیزاده

طراح لباس: الهام شعبانی   طراح گریم: عباس عباسی

طراح پوستر: همراز بیان

موسیقی: محمدجواد طالبی   عکس: یوسف عبدالرضایی

دستیار کارگردان و برنامه ریز: محمدعلی گودرزیانی

مدیر صحنه: امیرعلی پریز   منشی صحنه: راضیه اسماعیلی