تئاتر آواز قو به کارگردانی پریزاد سیف از ۱۰ شهریور تا ۱۳ مهر در سالن ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر به روی صحنه خواهد رفت. نمایشنامه این اثر نوشته نویسنده شهیر روس، آنتوان چخوف است.

داستان تئاتر آواز قو

آواز قو روایتگر داستان پیرمرد بازیگری است که عمر خود را در صحنه‌ها سپری کرده و اکنون احساس یأس و نابودی می‌کند و به گذشته‌ها و توانایی‌های خود حسرت می‌خورد.

نمایشنامه آواز قو قصه بازیگر کهنه کاری است که پس از چهل و پنج سال کار یک شب در سالن تئاتر تنها می‌ماند و خاطرات خود را مرور می کند. آواز قو بیان تنهایی، ناامیدی، ازخودبیگانگی و پوچی و بی‌هویتی انسان مدرن در دنیا است.
در آواز قو اسوتلوویدوف نماینده بشر مدرن و سالن تئاتر همان دنیای تاریک و غیر قابل‌پیش‌بینی است، از سوی دیگر آواز قو شاید حدیث نفس همه هنرمندان باشد، هنرمندی که عمری قدردان بوده و قدرش را ندانسته‌اند. برگرفته از مصاحبه مونا کریمی با پریزاد سیف در بلاگ شخصی مونا کریمی

بازگشت سعید پور صمیمی به صحنه تئاتر

سعید پورصمیمی، بازیگر مطرح، نمایشنامه‌نویس و کارگردان تئاتر، بعد از ۱۷ سال دوری از صحنه تئاتر با بازی در تئاتر آواز قو مجدداً روی صحنه تئاتر به نقش‌آفرینی می‌پردازد.
پورصمیمی فعالیت زیادی در حوزه تئاتر داشته است، او آثاری چون «داستان ضحاک» را روی صحنه برده است و در نمایش‌های «آندورا» و «دایره گچی قفقازی» حمید سمندریان، «ریچارد سوم» و «هنر» داود رشیدی و آثار دیگری چون «استثناء و قاعده»، «خسیس» و «بازرس» به ایفای نقش پرداخته است. پورصمیمی در یک سال اخیر در دو نمایشنامه‌خوانی «داستان ضحاک» و «آواز قو» به کارگردانی پریزاد سیف نیز حضور داشته است. (منبع: خبرگزاری مهر)

عوامل تئاتر آواز قو

نویسنده: آنتون چخوف
مترجم: مرتضی کرامتی، محمود بهروزیان، سروژ استپانیان
کارگردان: پریزاد سیف
بازیگران: سعید پورصمیمی و پریزاد سیف
مجری طرح: نورالدین حیدری ماهر    مشاور طراح صحنه: هادی بادپا
مشاور طراح لباس‌: شیدا زواری
دستیار کارگردان: سعید محبی، کامبیز بنان
منشی صحنه: بهار خالقی    مدیر صحنه: محمد کیان اسماعیلی
طراح گریم: افسانه قلی زاده
مشاور رسانه: فریبرز دارایی   گرافیک و عکس: محمد صادق زرجویان