فیلم متری شش و نیم دومین اثر سینمایی سعید روستایی است که در بخش مسابقه سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد. این فیلم همچنین دومین همکاری سعید روستایی با نوید محمدزاده، پریناز ایزدیار و پیمان معادی است. خیلی از منتقدین این فیلم را یکی از شانس‌های دریافت جوایز اصلی جشنواره می‌دانند.

اولین اثر سینمایی سعید روستایی فیلم ابد و یک روز که مورد توجه رسانه‌ها و منتقدین قرار گرفت. روستایی با اولین فیلم سینمایی خود توانست جوایز بهترین کارگردانی و فیلمنامه را از سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر دریافت کند. این فیلم همچنین جوایز دیگری نیز در بخش بازیگری از آن خود کرد و از موفق‌ترین فیلم‌های جشنواره بود.

محتوای فیلم متری شش و نیم

داستان فیلم متری شش و نیم حول محور موضوع اعتیاد و مواد مخدر شکل گرفته است. در این فیلم نوید محمد زاده در نقش یکی از سرکردگان توزیع مواد مخدر ایفای نقش می‌کند. شخصیتی که از طبقه ضعیف جامعه وارد باندهای توزیع مواد مخدر شده و با ثروتی که از این راه به دست آورده در پی ایجاد رفاه برای خود و نزدیکانش است. پیمان معادی نیز در نقش یک پلیس نقش آفرینی می‌کند، پلیسی که با هوش و ذکاوت خود جزئیات سرکرده‌های توزیع مواد مخدر را کشف می‌کند. فیلم متری شش و نیم داستان تقابل این دو شخصیت و فراز و فرودهای آن را روایت می‌کند.

پریناز ایزدیار در این فیلم در نقش همسر سابق نوید محمد زاده بازی می‌کند. فرهاد اصلانی نیز در نقش قاضی پرونده های مرتبط با مواد مخدر نقش آفرینی می‌کند که در مقطعی از فیلم در مخاطب این ظن ایجاد می شود که در پی اخذ رشوه از سرکرده توزیع مواد مخدر است، اما وارد چنین فضاهایی نمی‌شود و رأی قاطعانه علیه متخلفان مواد مخدر صادر می‌کند. (منبع: تابناک)

عوامل فیلم متری شش و نیم

کارگردان: سعید روستایی

تهیه کننده: سید جمال ساداتیان

بازیگران: فرهاد اصلانی، پیمان معادی، نوید محمدزاده و پریناز ایزدیار

فیلمنامه نویس: سعید روستایی

مدیرفیلمبرداری: هومن بهمنش

صدابردار: ایرج شهزادی

چهره پرداز: ایمان امیدواری

طراح صحنه: محسن نصراللهی

طراح لباس: غزاله معتمد

تدوین: بهرام دهقانی

صداگذاری: امیرحسین قاسمی

موسیقی: پیمان یزدانیان